S-a lansat campania Bike2Work 16 mai – 15 iulie 2016!

Pentru al doilea an consecutiv, dam startul campaniei Bike2Work, un proiect co-finanțat prin Programul “Energie Inteligentă – Europa” al Uniunii Europene si desfășurat sub umbrela Federației Bicicliștilor Europeni (ECF).

Prin proiectul Bike2Work ne propunem să  încurajăm angajații să adopte bicicleta ca mijloc de transport alternativ în detrimentul automobilului, precum și atragerea companiilor în categoriaCycle Friendly Employer și certificarea acestora conform standardelor UE.

Asociația Green Revolution s-a alăturat acestui proiect împreună cu alte organizații din 11 state europene (Olanda, Germania, Danemarca, Austria, Italia, Slovenia, Marea Britanie, Franța, Croația, Malta și Bulgaria), participarea noastră asigurând, în mod oficial, un loc în marea familie de biciliști europeni!

Campania se va desfășura în perioada 16 mai – 15 iulie, în București și în alte trei mari orașe din țară,: Constanța, Cluj și Timișoara și fiecare biciclist își poate aduce amprenta în acest proiect și poate contribui la construirea unui oraș mai verde și prietenos cu bicicleta.

“Pentru al doilea an consecutiv, ne bucurăm să invităm angajații să  alegă  bicicleta ca mijloc principal de transport spre și de la muncă. După  ce anul trecut am reușit să  convingem peste 1.000 de angajați să pedaleze în campania noastră, sperăm ca și în acest an, să ni se alăture un număr tot mai mare de angajați și angajatori. Campania Bike2Work ne-a oferit si ne va oferi informații utile despre motivele pentru care bicicleta este benefică, pentru sănătatea unui oraș și despre felul în care este folosită ca mijloc de transport alternativ în București și în țară. În acest sens, avem un argument solid în dialogul cu autoritățile și ne bazăm pe susținerea lor in demersurile de  rearanjare a întregului spațiu urban disponibil, ca să putem avea un oraș si pentru bicicliști”, a declarat Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution.

Ce trebuie să  faceți între 16 mai și 15 iulie?

  1. Să vă  înscrieți pe site-ul bike2work.ro
  2. Să faceți echipa cu 2 dintre colegii voștri sau să  pedalați individual
  3. Să vă descarcați gratuit aplicația I’Velo, cu ajutorul căreia vă veți monitoriza drumurile cu bicicleta. Aplicația este disponibilă pe Google Play si App Store.
  4. Să pedați de cel puțin 4 ori în cele 9 săptămâni de campanie
  5. Să fiți norocosi, căci vom răsplăti efortul și contribuția voastră și vom organiza tombole săptămânale,

Implicarea angajaților și angajatorilor nu rămâne nepremiată. Cine pedalează mai mult și mai des are mai multe șanse de câștig. La sfârșitul fiecărei săptămâni, se vor organiza tombole și se vor premia cei mai energici bicicliști din săptămâna respectivă.  Pe 18 iulie vom desemna marii câștigători ai campaniei Bike2Work, biciclistii care au acumulat cei mai mulți km și cele mai multe trasee.

 

*Sunt luate in considerare doar cursele mai lungi de 2 km și poți înregistra maximum două trasee Bike2Work pe zi

Participanții implicați în campania de anul trecut, vor trebui să-și reactualizeze datele înregistrate în profilul lor, iar cei care acum pedalează  pentru prima dată, își pot introduce datele aici: www.bike2work.ro/inregistreaza-te

Spor la pedalat!

 

Update Aplicatie I’Velo

iOS (0)

S-a lansat o noua versiune a aplicației I’Velo!

Ce e nou?

Am reparat câteva bug-uri:

  • Erori la înregistrarea curselor legate de acuratețea GPS-ului;
  • Pierderea curselor la minimizarea aplicației;
  • Editarea pozei de profil;
  • Erori de logare cu Facebook.

home

Auto-pauză

Cu funcția de auto-pauză îți înregistrăm doar timpul petrecut pe bicicletă, nu și cel petrecut la semafor sau mers pe jos. Înregistrarea cursei se oprește automat când ai o viteză mai mică de 3km/h și repornește când depășești această viteză.

autopauza

Auto-stop

În cazul în care ai uitat cursa pornită și ai ajuns la destinație sau dacă bateria telefonului tău scade sub 3%, intră în acțiune funcția de auto-stop, care îți salvează automat cursa și te notifică.

Update ecran de salvare cursă

În cazul în care cursa ta este oprită accidental, acum ai posibilitatea să te întorci la înregistrarea traseului. Am introdus și un câmp noi care îți redenumeste automat cursa și o înscrie într-o campanie activă.

iOS (3)

Înregistrarea curselor

Pentru a elimina statisticile eronate, îți înregistrăm diferit părțile din traseu în care pedalezi cu o viteza mai mare de 3km/h. Pentru acestea, îți calculăm distanța, durata și viteza medie. Secțiunile parcurse cu o viteză mai mică sunt colorate cu gri.

iOS - cursa

Buton home

Logo-ul I’Velo, din partea de sus a ecranului, are rolul unui buton de “home”. Așa te poți întoarce cu ușurință la ecranul principal.

Noua versiune este accesibila atat pe Android, cât și pe iOS.

 

Spor la pedalat! 🙂

 

Richard, nomadul pe bicicletă: cu ce pericole se confruntă şi ce îl motivează

foto (3)Pe Richard van Dijke l-am cunoscut prin intermediul unui prieten comun, care m-a rugat să îl cazez timp de câteva zile. Am acceptat, fără a şti însă ce personaj aveam să descopăr.

Richard are 46 de ani și a lucrat ca dezvoltator de software în Olanda. Din 2013, este biciclist şi aventurier. Când l-am întâlnit, se îndrepta spre Asia şi se oprise în Bucureşti pentru a obţine vize pentru Kazakhstan şi Mongolia. Am profitat de ocazie şi i-am aflat povestea.

Când ai început să pedalezi mai serios?

Mergeam pe bicicletă încă de când eram copil, dar doar în scop utilitar, rareori de placere. Aveam o banda de alergare acasă pe care o foloseam să mă mențin în formă. La un moment dat, s-a stricat, așa că am scos bicicleta veche pe care o aveam în garaj și am început să pedalez mai mult. Prima oară, am încercat să merg 100 km, apoi 150 km și am realizat că nu este chiar atat de greu pe cum pare. Banda nu am mai reparat-o niciodată.

Care a fost prima ta aventura de cicloturism?

Mi-am propus să pedalez timp de 1 an, din Olanda până în Bali, Indonezia. Pentru asta, a trebuit să imi cumpar o bicicleta buna, pe care să mă pot baza, un cort și un sac de dormit. Apoi, am început să pedalez între 100 și 150 km pe zi. Am făcut câteva tururi de pregătire, unul în Olanda, de 9 zile, și unul până în sudul Spaniei.

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întampinat în acest prim tur?

Prima problema majoră am întâmpinat-o în Kazakhstan, când a trebuit să pedalez prin pustietate timp de 12 zile, la 40 de grade Celsius, pentru a ajunge în Uzbekistan. Aș fi putut lua un autobuz, dar am vrut să văd cum mă pot descurca într-o situație extremă. În unele zile, temperaturile au ajuns și la 49 de grade Celsius, iar umbră nu găseam decât în niste țevi de canalizare de la marginea drumului, unde mă puteam odihni.

În China, am întampinat-o pe a doua. Mai aveam puțin până îmi expira viza și, în urma calculelor, mai aveam de pedalat 1.500 de km în 2 săptămâni, pentru a ajunge în Laos. Problema a fost că am traversat o regiune foarte muntoasă, în unele zile diferența de nivel depășind 2.000 m. Din pacate, ultimii 300 km a trebuit să îi parcurg cu autobuzul, pentru că aveam o problemă cu un cauciuc și imi explodau camerele. Nu mai puteam înainta și nici nu aveam de unde să imi cumpar un alt cauciuc. Când ajunsesem în Laos, eram foarte obosit, slăbisem 12 kg și corpul meu pur și simplu renunțase. A durat 4-5 zile până mi-am revenit.

Ultima și cea mai mare provocare din tur am întalnit-o în Indonezia. Fiind obișnuit să călătoresc singur, prin natura, am avut un șoc cultural imens în Indonezia. Toți locuitorii intrau în vorbă cu mine, mă fluierau, claxonau și era foarte obositor. De multe ori, mergeam cu căștile puse, pentru a mă detașa. Muzica era singurul lucru care mă mai putea calma. Ajunsesem în punctul în care vroiam să mă întorc acasă, dar am vrut neapărat să termin ceea ce începusem. Așa că, pe 3 Aprilie 2014, eram în Bali, unde am mai stat 2 săptămâni cu niște prieteni, să sărbătoresc.

foto (5)

Kyrgyzstan

foto (7)

Australia

Cât ai pedalat în acel an?

Am adunat 23.826 km.

Cum a fost să te întorci acasă după un an pe drum?

Primul lucru care m-a surprins a fost că mâncarea era foarte ieftina și variată. De multe ori, găsisem foarte puțină mâncare pe traseu, mai ales în Laos.

Cât a durat până ai plecat într-un nou tur?

După 4 luni, am plecat în Australia pentru 4 luni și jumatate. Când m-am întors, mi-am vândut apartamentul și lucrurile și am plecat în America de Sud.

Câți km ai acumulat până acum?

Din 2013, am ajuns la 60.000 km.

foto (6)

Grecia

Este scump cicloturismul?

Depinde doar de gradul de comfort pe care îl vrei. Eu mă descurc cam cu 10 euro/zi, dorm în cort sau mă mai invită oamenii pe care îi cunosc pe drum să stau la ei pentru câteva nopți. Rareori merg la un hotel.

Ce urmează?

Anul acesta, mă ândrept spre Coreea de Sud și Japonia. Dar, dacă ajung prea târziu și începe iarna, poate merg mai spre sud. În viitor, aș vrea sa fac un tur și prin SUA.

Dintre toate aventurile tale, care a fost cea mai grea experiență?

Eram aproape de finalul turului din America de Sud, în Ecuador și am fost amenințat cu cuțitul, legat și jefuit. Din fericire, nu găsisera banii pe care îi ascunsesem în bagaje, așa că mi-au ramas suficienți să iau un autobuz până în Quito. A fost o experiență care sper să nu se mai repete.

Care a fost cea mai interesantă realizare pe care ai avut-o în urma călătoriilor tale?

Călătoriile cu bicicleta oferă o experiență incredibilă pe care o recomand cu caldură. Mi se pare esențial să te apropii de limitele pe care crezi că le ai, atât fizice, cât și mentale, și să iți dai seama că nu sunt așa de greu de depășit. Cred că asta a fost cea mai mare realizare pe care am avut-o.

Ce recomanzi celor care ar vrea să meargă cu bicicleta prin lume?

În primul rand, să aibă echipament foarte bun. Bicicletă, cort, sac de dormit, saltea – toate trebuie să fie de calitate. Cele mai multe lucruri le afli pe parcurs și diferă de la aventură la aventură și de ce caracter ai. Dacă ești o persoană foarte sociabilă, turul tău va fi foarte diferit față de cel al unei persoane care preferă să calatorească singură, departe de civilizație.

Te vezi continuând acest stil de viață?

Da, cel putin pentru câțiva ani. Mai am de văzut câteva colțuri ale lumii. Dar mă voi întoarce acasă și voi face altceva, într-un final.

foto (4)

Bicicleta de touring a lui Richard, produsă de firma olandeză Santos

Interviu realizat de Vlad Dumitrescu, Bike2Work România

 

#profildebiciclist #top10 #bike2work

radu_somesan

Radu, din top 10 clasament Bike2Work, pedaleaza cu spor chiar daca este zapada afara. Il felicitam si publicam aici reteta lui pentru un drum fara incidente in perioada aceasta:

1. Se amesteca ingredientele mersului pe frig si ale mersului pe ploaie, insistand pe aripile bicicletei si pe protectiile impermeabile pentru picioare;
2. Se asteapta una-doua zile dupa incetarea ninsorii, astfel incat sa se mearga legal, pe drumuri publice neacoperite de zapada;
3. Se aleg rutele cu strazi mai largi, implicit cu asfalt curat si cu spatiu mai mare, chiar daca sunt mai lungi, pentru un parcurs eficient desi mai putin spectaculos;
4. Se coboara un pic presiunea in pneurile bicicletei, care de data asta au ceva crampoane pe margine. Aderenta va fi crescuta pe portiunile cu surprize si controlul la cote maxime;
5. La final, se savureaza binecunoscuta satisfactie a transportului cu bicicleta, in ciuda conditiilor meteorologice si infrastructurii neprietenoase.

#sfatulexpertilor Calin de la Biciclop

calin

Pentru ca a venit vremea rece si noi nu vrem sa ne oprim din pedalat, am decis sa ne consultam cu specialisti in domeniu, asa incat calatoriile noastre sa ramana placute si in siguranta. Prima oprire a fost la Biciclop, unde l-am cunoscut pe Calin, Shop Manager, biciclist convins cu multa experienta, care ne-a dat cateva sfaturi despre cum sa ramai pe bicla in sezonul rece. Iata interviul aici:

De cat timp pedalezi si cat de des? 

Merg pe bicicleta de vreo 15 ani, cu orice ocazie.

Chiar si in sezonul rece?

Da, chiar astazi am venit la munca pe bicicleta, de la 25 km distanta, din Buftea.

Care este cea mai mare provocare pentru pedalatul in sezonul rece?

Frigul, categoric. Dar cu hainele potrivite este foarte ok.

Cum ar trebui sa se imbrace un biciclist toamna/iarna?

Nu cu haine foarte groase, pentru ca te incalzesti foarte repede si transpiri. Problema principala a ciclistilor este cea de stocare a caldurii. Din acest motiv sunt obligatori un windstopper sau o geaca subtire. Mai adaugi un body layer si un polar si e suficient. Trebuie sa te imbraci istet.

Care ar fi accesoriul indispensabil pentru pedalatul pe vreme rece?

Manusile. Mainile sunt cele mai expuse in aceasta perioada, iar fara manusi bune este foarte neplacut.

Cum ar trebui echipata bicicleta in sezonul rece?

Aparatorile de noroi ar fi cele mai importante, dar in cazul bicicletelor sport (MTB sau cursiere) nu se pot monta intotdeauna, asa ca nu prea poti scapa fara sa te murdaresti, mai ales daca este asfaltul umed.

Cum ar trebui intretinuta bicicleta in aceasta perioada?

Daca nu ai aparatori de noroi, bicicleta va trebui curatata mai des. Oricum, cel mai important este sa te asiguri ca lantul este curatat des si uns cu ulei pentru vreme umeda. Acesta este mai vascos ca cel de vreme uscata si rezista mai bine conditiilor de toamna/iarna.

Ce echipament pentru sezonul rece gasim la Biciclop?

De toate. De la body layer la al 2-lea strat de haine, jachete si pantaloni de iarna, manusi, caciuli sau overshoes.

Sunt clienti si in perioada asta? Mai multi ca in anii precedenti?

Cu siguranta. De 6 ani incoace, numarul biciclistilor din Bucuresti creste, iar din ce in ce mai multi pedaleaza pana in iarna.

Tu cum te motivezi sa te urci pe bicla, chiar daca e frig?

Eu asociez mersul pe bicicleta cu un timp de facut miscare. Asa ca, daca sunt conditii, merg.

Pedalezi si pe ploaie?

Evit pedalatul pe ploaie. Aderenta este mult mai scazuta, creste distanta de franare, iar, in trafic, este mult mai periculos.

Cum ar suna un indemn pentru cei care sunt reticenti sa pedaleze in sezonul rece?

Imbraca-te istet, pentru ca se poate pedala atat timp cat asfaltul este uscat.

#profildebiciclist #top10 Alexandru

ATT_1446129044563_2015-10-29 15.35.07

In top 10 clasament Bike2Work se afla Alexandru, care s-a apucat de mersul pe bicicleta datorita campaniei noastre.

Acum 3-4 ani nu m-as fi gandit deloc sa imi iau bicicleta, desi imi plac atat activitatile sportive, cat si initiativele de protectie a mediului. Ideea a inceput sa-mi incolteasca acum 2 ani, cand s-a deschis un magazin Decathlon in orasul meu. Probabil „picatura” care a umplut paharul a fost campania Bike2Work, de care am aflat prin intermediul companiei la care lucrez.

Asa ca, acum 2 luni si ceva, mi-am luat bicicleta (care a depasit bine bugetul estimat initial) si sunt foarte multumit de schimbarea pe care am facut-o. Traficul auto, principala mea temere, a fost mai prietenos decat anticipasem, am economisit banii pe motorina/taxi, am evitat aglomeratia din autobuz iar, pe o raza de 5-7 km, in oras, cu uimire, am constatat ca poti face maximum 10 minute in plus fata de automobil (asta daca nu e ora de varf, caz in care poti ajunge mai repede decat „concurenta”). Daca adaugam activitatea fizica sau micile excursii pe care le poti face in afara orasului, avantajele sunt mult prea evidente.

Alexandru recomanda tuturor sa acorde „o sansa” bicicletei. Dupa aproximativ 3-4 saptamani de pedalat, e foarte posibil sa ai o surpriza placuta, care sa iti schimbe preferintele de transport. Cat despre pedalatul toamna, cu echipamentul adecvat, nu iti ramane decat sa te bucuri de peisajul de sezon si sa te pastrezi in forma.

Pedalati cu spor pentru al Bucurestiului viitor verde

12039384_741933589269792_6743656985841213997_n

Ne mandrim ca Asociatia noastra reuseste, prin intermediul mai multor proiecte dezvoltate in zona transportului alternativ (I’Velo, Bike2Work, studentObike, Biciclete cu cravata sau BikeFest), sa creeze un dialog intre societatea civila, autoritati si comunitatea de biciclisti.

IQads ne-a oferit prilejul sa povestim despre BikeFest, evenimentul nostru de suflet, evenimentul care aduna si premiaza cei mai tari biciclisti urbani. Anul acesta, pe 12-13 Septembrie 2015, am organizat cea de-a 5-a editie a festivalului si ne-am bucurat sa ii premiem si sa-i facem cunoscuti pe cei mai activi biciclisti din Bike2Work.

„Crestem odata cu comunitatea, ne pliem pe ce vrea comunitatea, BikeFest-ul este o imagine fidela a noastra si a celor care au participat”, spune Corneliu Belciug, director de programe al Asociatiei Green Revolution, organizatorul evenimentului.

Pentru restul interviului, dati click aici: http://goo.gl/JDYY0o

Spinlister

Primul program de inchiriat biciclete personale

 

Spinlister este o companie americana care a pornit de la o idee foarte buna: cum ar fi sa imi inchiriez bicicleta personala atunci cand nu o folosesc?

Principiul este foarte simplu: daca ai o bicicleta pe care vrei sa o inchiriezi, iti faci cont in aplicatia mobila Spinlister, unde o inregistrezi si stabilesti tarifele de inchiriere pe ora, zi si saptamana. Daca cineva este interesat, primesti o notificare cu detaliile inchirierii, iar, in urma aprobarii, se poate face si plata. Iar ca sa nu iti faci probleme legate de furtul/deteriorarea biclei tale, Spinlister iti asigura bicicleta cu maxim 5000$.

Destul de util in cazul celor cu mai multe biciclete, nu?

Este un serviciu global, asa ca il poti folosi si in Romania! Noua ne place foarte mult ideea si speram sa creasca in continuare.

Mai multe informatii pe https://www.spinlister.com/.

Registrul de biciclete

Cand vine vorba de siguranta propriei biciclete, noi suntem foarte precauti si cum multi sunt cei care le dau tarcoale, ideea Registrului de Biciclete ni s-a parut geniala.

Despre ce e vorba si cum functioneaza?

E un sistem de “inmatriculare” atat digitala cat si fizica, pentru a limita furtul de biciclete. Practic, e o dovada in plus ca iti apartine.

Primul pas este sa iti faci un cont pe site-ul http://registruldebiciclete.ro/.  Odată confirmat, iti poti adauga bicicleta/bicicletele. Pe langa datele ei (producator, model, serie, culoare etc.), bicicleta va fi asociata unui cod unic, pentru a avea un format unitar. Din momentul inregistrarii, vei primi un document de proprietate in format PDF. In caz de necaz, poti selecta pe site statusul “Furata”, lucru ce va aduce cu sine adăugarea la o lista de biciclete furate, care va permite cautarea dupa diferite criterii, la fel si accesul la o harta a bicicletelor furate. Fiecare utilizator poate adauga mai multe biciclete contului, iar retailerii au conturi separate, cu optiuni specifice.

Pentru ca ne-a placut initiativa si am vrut sa aflam de unde a pornit ideea, am stat de vorba cu Diana Silaghi, PR la Registrul de Biciclete. Iata ce a iesit.

Cui se adreseaza Registrul de Biciclete?

E un serviciu disponibil intregii tari si are deja peste 2 ani de functionare.

Cine se poate inscrie?

Oricine vrea sa isi protejeze bicicleta impotriva furtului. Sunt deja peste 5000 de inscrisi din toate judetele tarii.

De unde v-a venit ideea unui registru de biciclete?

In primul rand, noi toti suntem biciclisti si ne-am lovit de diferite situatii. Din fericire, nu ni s-au furat bicicletele, dar e o problema reala care avea nevoie de o solutie.

Cine sunt oamenii din spate?

Registrul e o initiativa a SafeBike, dezvoltata de NIGHTBUILD si easternblock, dar avem o multime de sutinatori care cred in cauza noastra si ne ajuta sa mergem mai departe.

Ce fel de biciclisti sunteti voi, cei din spatele registrului de biciclete?

Toti pedalam constant, suntem firi active si bicicleta e principalul nostru mijloc de transport.

Eu am 2 bicle – una de oras si un MTB. Pedalez in jur de 4 km in fiecare zi pana la serviciu. Imi place sa fac miscare, particip la maratoane si, pentru mine, bicicleta era cea mai buna varianta de deplasare prin oras.

De aici a pornit si ideea de Bike2Work in Cluj, in 2014. Am ponit cu 2 chestionare, unul adresat angajatilor si altul companiilor. Asa am aflat care sunt problemele de care se lovest biciclistii in trafic si am primit peste 1100 de raspunsuri din partea angajatilor si peste 25 de companii care au spus DA proiectului.

Care e profilul biciclistului clujean?

Biciclistul clujean are aceleasi frustari, avem aceeasi infrastructura problematica, dar vestea buna este ca incep sa se contruiasca piste si in Cluj, ceea ce ne bucura si ne va ajuta in relansarea Bike2Work Cluj

Un sfat pentru biciclistii incepatori

Sa inceapa intai pe distante scurte, sa fie stapani pe bicla si sa persevereze.

1

#profildebiciclist: Anca

Pe Anca am intalnit-o pe bicicleta, zambitoare si plina de energie. Ne-a spus ca pasiunea pentru pedalat a avut-o de la 6 ani, cand a primit prima bicicleta, un Pegas pliabil si de-atunci a ramas mereu un fan al pedalatului.