INTREBARI WEBSITE

Inregistrare si acces:

  • Cum ma inregistrez?

R: Pentru inregistrarea pe website-ul www.bike2work.ro trebuie sa  va  creati un cont si sa introduceti datele solicitate. Odata creat contul veti primi o cheie de activare pe emailul pe care l-ati furnizat pentru inregistrare. Accesati link-ul primit si contul se va activa automat.

  • Nu am primit codul de activare pe email

R: Verificati si casuta de Spam a emailului si daca  nu primiti emailul de activare, va  rugam sa ne trimiteti un email de informare cu subiectul Lipsa cod activare pe adresa bike2work@greenrevolution.ro

  • Linkul de activare din e-mail-ul primit nu imi permite logarea.

R: Uneori browserul reincarca pagina dupa activare, astfel contul este de fapt activat, incearca  totusi sa te loghezi cu username/parola pe bike2work.  Incercati si logarea din browsere diferite. Daca tot nu te poti autentifica, trimite un mail la bike2work@greenrevolution.ro de pe e-mail-ul folosit la inregistrare pe website si iti vom activa contul.

  • Username/parola incorecte

R: Daca incercati sa va conectati si vi se spune ca Username-ul sau parola sunt incorecte, cauzele pot fi:

–           username-ul sau parola folosite la inregistrare contin majuscule sau semne de punctuatie care nu au fost completate identic in formularul de login (site-ul tine cont de majuscule, ‘Ionescu’ nu este acelasi lucru cu ‘ionescu’)

–           contul nu a fost activat prin click pe link-ul primit in e-mail. Verificati emailul pentru cheia de activare a contului. Daca nu ati primit emailul respectiv, dati-ne un email la bike2work@greenrevolution.ro.

–           ati uitat parola sau username-ul. In aceasta  situatie, accesati campul de recuperare a parolei si veti primi pe email detalii de resetare a parolei.

  • Nu ma pot loga in aplicatia I’Velo cu contul bike2work

R: Contul facut pe www.bike2work.ro nu este acelasi cu contul din aplicatia mobila I’Velo. Pentru a putea vizualiza cursele in clasamentele bike2work, trebuie sa va creati un cont nou si in aplicatia I’Velo cu aceeasi adresa de e-mail a contului bike2work. Sunt doua conturi diferite, care comunica prin aceeasi adresa de e-mail.

  • Cum pot edita datele introduse in contul meu?

R: Datele care pot fi editate din contul meu sunt: numele echipei, numele companiei, parola si adresa de email. Pentru editarea celorlalte date introduse in contul dumneavoastra, va rugam sa ne trimiteti un email pe adresa bike2work@greenrevolution.ro.

  • Cum imi pot reseta parola?

Daca ati uitat parola, pentru resetare aveti in campul de log in  un tab special pentru recuperarea parolei. Va trebui sa  va introduceti adresa de email, dupa care veti  primi un mesaj cu titlul  Password Reset Request in care veti avea un link pentru a va  reseta parola.

Daca nu v-ati uitat parola, dar doriti sa o schimbati, intrati in contul de Bike2Work, in Pagina mea, la Setari si acolo puteti inlocui parola.

Date confidentiale:

  • Datele introduse in formularul de inscriere sunt vizibile si altor utilizatori?

R: Nu. Toate datele personale introduse sunt confidentiale, iar organizatorul se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor personale ale participantilor si sa nu le dezvaluie tertilor fara consimtamantul scris al participantilor, in conformitate cu prevederile Legii 677/21.11.2001.

Echipe:

  • Cum imi inregistrez echipa?

Inrati pe pagina de bike2work.ro, la Pasul 2 – Fa-ti o echipa! , completati chestionarul de pe pagina cu numele echipei, numele membrului echipei si adresa de email si i se va trimite automat un mail cu textul:

Salut,
Hai sa venim cu bicicletele la serviciu. Alatura-te unei campanii europeane care promoveaza mersul pe bicicleta la serviciu. Se numeste Bike2Work si se desfasoara in toata tara pana in 2016 . Pe scurt, trebuie sa venimcu bicicletele la serviciu! Am ales si un nume pentru echipa noastra.

Daca vrei sa afli mai multe – poti intra pe pagina proiectului www.bike2work.ro.  Si tot acolo vezi si de ce vreau sa facem asta impreuna!

Deci, ce spui? Te bagi?
Mersi mult!

Fiecare membru al echipei trebuie sa  se inregistreze pe  site-ul Bike2 Work.ro,  sa-si descarce aplicatia I Velo, sa – si faca un cont nou si sa inregistreze curse.

Pentru formarea echipei, toti cei 3 membri trebuie sa isi seteze in contul de Bike2work, in Pagina ta,  acelasi nume de echipa si sa pedaleze minim o cursa pentru a se activa echipa si figura in statisticile cu munarul de km acumulati. Daca unul dintre coechipieri nu pedaleaza, echipa ramane inactiva.

  • Cati membri pot avea echipele?

R: Fiecare echipa  poate fi compusa  din maximum 3 persoane.

  • Cine poate fi membru in echipa mea?

R: Echipele pot fi de doua tipuri:

  1. Echipe intre colegi: formata din angajati ai aceleiasi companii/ institutii/ asociatii.
  2. Echipe intre prieteni: formata din prieteni si cunostinte.
  • Cum se contorizeaza numarul de km pe echipa?

R: La finalul campaniei, fiecarei echipe inscrise in concurs i se va centraliza numarul de km contorizati de aplicatie.

Traseu:

  • In contul meu nu sunt inregistrate toate traseele

R: Nu sunt contorizate traseele care au o viteza mai mare de 55 km/h sau cele pe o distanta mai mica de 500 m, de aceea este posibil sa nu aveti afisate toate cursele in contul de bike2work. Daca nu va incadrati in niciuna dintre aceste situatii si totusi nu sunt inregistrate toate cursele, va  rugam sa ne trimiteti un email de informare pe adresa bike2work@greenrevolution.ro

Clasament:

R: Pentru a verifica locul ocupat in clasament puteti verifica pagina Clasamente. Aici puteti vedea datele din Clasamentul Bike2Work 10 mai – 11 iulie 2015, Clasamentul Bike2Work 2016, Clasamentul General 2016 si Istoric 2015.

In Clasamentul Bike2Work 16 mai – 15 iulie 2016 puteti vedea cati km ati acumulat in drumurile voastre la munca si inapoi, de pe 16 mai, inceputul campaniei Bike2Work, si pana pe 15 iulie , ora 20:00. In acest clasament intra maxim 2 trasee cu tag-ul „bike2work” pe zi, cu distanta minima de 2km.

In Clasamentul Bike2Work 2016 figureaza drumurile la serviciu si acasa pedalate in perioada 12 septembrie 2015 pana la editia din 2016 a BikeFest-ului (3 septembrie 2016).

In Clasamentul General 2016 vi se vor inregistra km pedalati in perioada 12 septembrie 2015, ora 00:00, pana la Bikefest-ul din 2016.

In Istoric 2015 puteti vedea cati km ati acumulat atat in drumurile voastre la munca si inapoi, dar si toate celelalte curse pe care le-ati facut in timpul liber si nu au legatura cu serviciul, din perioada 18 mai – 11 septemebrie 2015, ora 24:00.

INTREBARI APLICATIE I’Velo

Inregistrare si acces:

  • Unde gasesc aplicatia?

R: Aplicatia  poate fi descarcata de pe Google Play sau Apple Store.

  • Am descarcat aplicatia, dar nu-mi permite inregistrarea

R: Pasi de urmat:

Inregistrarea in aplicatie se poate face astfel:

  1. Prin crearea unui cont nou cu aceeasi adresa de email folosita pentru crearea contului de pe website-ul campaniei Bike2 Work http://www.bike2work.ro/. In felul acesta cele doua conturi, cel de bike2work si cel al aplicatiei I Velo vor fi conectate, iar cursele efecuate si inregistrate prin intermediul aplicatiei de pe telefonul mobil vor fi salvate si in contul de bike2work.
  2. Prin conectarea cu Facebook, doar in cazul in care emailul folosit pentru crearea contului de Facebook coincide cu emailul folosit pentru contul bike2work pentru a le putea sincroniza pe cele doua

Daca  va inregistrati cu o alta  adresa  de email sau o pagina de Facebook care nu are acelasi cont de email folosit pentru contul bike2work, va veti inregistra in aplicatie, dar nu se va sincroniza cu bike2work.

Personalizare

  • Cum imi personalizez ecranul principal?

R: Fiecare utilizator poate alege tipurile de informatii care sunt afisate pe ecranul principal. Acest lucru poate fi facut apasand butonul din coltul dreapta – jos

  • Ce este optiunea de „Ecran pornit”?
R: Activeaza aceasta optiune pentru a tine ecranul pornit de fiecare data cand utilizezi aplicatia. In felul acesta poti urmari pe ecran traseul pe care il parcurgi, fara ca telefonul tau sa mai intre in stand by.
Consum baterie
  • Cata baterie consuma aplicatia?

R: In functie de modul de utilizare, aplicatia va afecta diferit durata de viata a bateriei dispozitivului. Astfel, daca se inregistreaza o cursa si se mentine ecranul pornit in permanenta (exemplu: Navigare), durata de utilizare a bateriei va fi de 3-5 ore. Daca se inregistreaza o cursa cu ecranul inchis, consumul va fi  unul mai redus, 5-10% / ora de tracking. Consumul bateriei cand aplicatia nu este utilizata activ (nu este deschisa) va fi neglijabil. Durata de viata a bateriei este influentata de modelul dispozitivului utilizat, de capacitatea acesteia și de aplicațiile folosite in paralel.

Traseu:

  • Cum imi inregistrez un traseu?

R: Porneste GPS-ul telefonului si apasa butonul ”play” din ecranul principal al aplicatiei. Fixeaza apoi telefonul pe ghidonul bicicletei sau tine-l intr-un loc unde poate avea receptie GPS buna (ex: in buzunar). Cand ajungi la destinatie, apasa butonul ”stop”,  completeaza  denumirea si descrierea traseului apoi apasa OK.  Apasarea butonul de ”play” porneste cronometrul din partea de sus a ecranului.

  • Este necesar accesul la internet pentru efectuarea curselor?

R: Pentru efectuarea unei curse nu este necesara activarea datelor de internet, ci doar a GPS-ului. conexiune la internet va fi utila doar pentru salvarea cursei in contul tau.  In cazul in care nu ai acces la internet, cursa ta va fi salvata temporar in memoria telefonului. La urmatoarea conectare la internet cursele tale vor fi salvate automat pe server. Acestea vor aparea in aplicatie, la sectiunea ”Curse”.

  • Denumire cursa

R: Daca mergi cu bicicleta la serviciu, salveaza-ti cursa cu tag-ul ‘bike2work’. Cursele cu aceasta denumire vor fi incluse in Clasamentul Bike2Work, disponibil aici. Poti opta si pentru alte denumiri: bike4fun, weekend etc.  Daca nu te-ai decis la un nume, cursa ta va fi salvata folosind adresa de pornire si cea de destinatie. Daca adresa nu poate fi identificata, aplicatia va salva cursa cu denumirea generica ”I‘ Velo track”. Aceste curse, care nu a denumirea de bike2work, vor fi incluse in Clasamentul General pe care il poti vedea aici.

  • Cursa efectuata nu imi apare in cont.

R: Actualizarea in cont poate dura pana la maximum o ora. Daca totusi intampinati aceasta situatie, va  rugam sa  ne adresati un email la adresa bike2work@greenrevolution.ro.

  • Cum pot sterge o cursa din contul de I’ Velo?

R: Intrati in aplicatie, in Meniu, la Curse, editare si de acolo puteti sterge cursa dorita.

  • Odata pornita cursa mai pot utiliza celelalte functii ale telefonului?

R: Da. Aplicatia nu interfereaza  si nu exista  nici o restrictie legata de functiile telefonului. Daca GPS-ul este activ va inregistra traseul chiar daca aplicatia este inchisa

  • De ce este necesara localizarea mea?

R: Localizarea utilizatorului se realizeaza pentru a putea porni si inregistra o cursa. Localizarea utlizatorului poate fi realizată si in background, atunci cand utilizatorul nu foloseste aplicatia. Aceasta actiune este necesară pentru trimiterea notificarilor si alertelor asociate evenimentelor din proximitate. Exemplu: s.o.s., alerte furturi biciclete, concursuri, provocări etc. Utilizatorul poate alege sa nu primeasca notificări. In acest caz sistemul de localizare a utilizatorului va funcționa doar atunci cand aplicația este deschisa și folosita.

  • Cum pot folosi aplicatia pentru a gasi cel mai bun traseu de bicicleta?

R: Accesand butonul ”directii” poti cauta rute de deplasare optime pentru bicicleta. Aplicația I’ Velo va identifica si genera, pe baza informatiilor si rutelor introduse de utlizatori, variantele cele mai potrivite de deplasare cu bicicleta.

  • Ce este serviciul de navigare?

R: Serviciul de ”navigare” iti ofera posibilitatea de a urmări un traseu ales in prealabil.  Alegerea traseului se face accesand butonul ”directii”. Odata ales traseul dorit apasa butonul albastru din partea de jos a ecranului pentru a porni modul ”navigare”. Harta iti ofera informaţii actualizate in timp real despre directia de deplasare.

  • Ce este un traseu turistic?

R: Daca pe traseul tau sunt  muzee, monumente istorice, catedrale, peisaje  sau zone care te-au impresionat, salveaza-ti cursele ca ”turistice”. Adauga o descriere  a traseului, de preferat în limba engleza si ajuta comunitatea sa descopere frumusetea orasului tau sau a zonelor prin care ai trecut.

  • Aplicatia nu-mi inregistreaza toate traseele in contul meu

R: Daca sesizezi ca  traseele inregistrate in aplicatie nu apar si in contul tau de pe www/bike2work.ro, te rugam sa ne dai un email pe adresa bike2work@greenrevolution.ro.

  • Viteza de deplasare afisata in aplicatie este mai mare decat cea reala

R: Daca intampinati o astfel de situatie, va  rugam sa ne trimiteti un email de informare pe adresa bike2work@greenrevolution.ro

  • Traseul afisat in aplicatie nu coincide cu cel real

R: Daca intampinati o astfel de situatie, va  rugam sa ne trimiteti un email de informare pe adresa bike2work@greenrevolution.ro

  • Pot salva fotografia bicicletei in aplicatie?

R: Da. Intra in meniul aplicatiei, in Contul meu si acolo poti adauga fotografia si o descriere a ei: model, culoare etc

Comunitate

  • .Prieteni

R: Daca te-ai conectat in aplicatie cu profilul de Facebook-ul, I‘ Velo te va conecta cu prietenii de pe Facebook care folosesc si ei aplicatia. Poti vedea daca sunt in apropiere, le poti recomanda curse sau cere ajutorul.

  • Cum pot vedea activitatea prietenilor mei?

R: Daca ai activat optiunea „prieteni„, din ecranul principal (coltul dreapta, jos), I’Velo te va conecta cu prietenii de pe Facebook care folosesc, la randul lor, aplicatia. Poti vedea daca sunt in apropiere, activitatea lor, le poti recomanda curse sau cere ajutorul. Daca vrei ca si ei sa poata vedea recomandarile pe care le faci, activeaza optiunea de „Vizibil prieteni” din Setari.

  • Ce este optiunea „Recomanda prietenilor”?

R: Foloseste optiunea ”recomandă prietenilor” pentru a trimite un mesaj prietenilor tai care utilizeaza aplicatia cu care vrei sa impartasesti traseul efectuat

Notificari

  • Ce sunt  notificarile si cum functioneaza?

R: Prin intermediul notificarilor le poti spune prietenilor daca intampini un obstacol, daca ai nevoie de ajutor sau daca vrei sa le recomanzi un traseu. Poti vedea toate notificarile primite din meniul pricipal, la sectiunea Notificari. Pentru a adauga o notificare, selecteaza butonul din stanga – jos a ecranului principal si alege una dintre optiunile existente. Notificarile pot fi sterse de persoana care le-a generat, sunt sterse automat dupa o perioada de timp predefinita sau daca au fost infirmate de alti utilizatori.

  • Ce inseamna s.o.s.?

R: ”s.o.s.” este un serviciu oferit de aplicatia I’ Velo prin care utilizatorii pot cere ajutorul atunci cand au o problema de natura tehnica.

  • Cum functioneaza optiunea s.o.s.?

R: Apasa butonul ”s.os.”,  selecteaza tipul problemei, adauga o scurta descriere relevanta si numarul de telefon unde poti fi contactat. Trimite alerta, apasand butonul OK.  Utilizatorii din proximitate si prietenii tai care folosesc aplicatia vor fi notificati instant. Apel ”s.o.s.” este valabil timp de 15 minute. In momentul in care unul dintre utilizatori a raspuns apelului tau, vei fi notificat ca a pornit spre tine.  Acelasi mesaj va ajunge la toti utilizatorii anuntati anterior.

  • Ce face butonul de ”furt”?

R: Prin apasarea butonului ”furt” semnalezi furtul bicicletei proprii. Informatia transmisa de tine va putea fi vazuta de toti utlizatorii, iar locul in care a fost furata va fi vizibil pe harta aplicației timp de 30 de zile.

  • Cum functioneaza optiunea ”furt”?

R: Apasa butonul din partea stanga – jos a ecranului principal, apoi alege butonul ”furt”. Detaliaza circumstantele in care s-a produs evenimentul si include informatii de contact. Daca atasat profilului tau exista si o imagine a bicicletei si o descriere a acesteia, informațiile vor fi trimise instant catre toti prietenii tai si utilizatorii din apropiere (pe o raza de 5 km).  Locul furtului și informatiile furnizate de tine vor fi vizibile pe harta aplicației tuturor utilizatorilor.

  • Ce este un p.o.i.?

R: Un ”p.o.i.” este un punct de interes pe care il intalnesti pe traseul tau: bar, muzeu, restaurant, universitate etc. Pentru a sugera un punct de interes, apasa butonul din partea stanga – jos a ecranului principal, apoi alege butonul ”p.o.i.”. Alege categoria,  denumeste si descrie punctul de interes. Informatiile vor fi verificate de un administrator si, ulterior, vor putea fi incluse pe harta generala. Vor fi validate doar puncte de interes relevante pentru biciclisti.

  • Ce este un loc favorit?

R: Poti indica pe harta locurile favorite prin apasarea butonului din partea stanga – jos a ecranului principal si apoi selectanad butonul ”loc favorit”.  Aceste puncte, precum si informatiile asociate sunt private și apar doar pe ecranul utilizatorului care le-a inregistrat.

  • Ce este butonul de trafic?

R: Prin apasarea butonului ”trafic” semnalezi o zona in care deplasarea pe bicicleta este periculoasă. Informatia transmisa de tine va putea fi confirmata sau infirmata de alti utilizatori. Informatia va fi stearsa din aplicatie la 7 zile de la inregistrare sau de la ultima confirmare primita din partea unui utilizator. Un numar de 5 raportari primite de la utilizatori diferiti, facand referire la aceeasi notificare de trafic, va duce la stergerea notificarii respective.

  • Ce este butonul de obstacol?

R: Prin apasarea butonului ”obstacol” semnalezi o zona in care starea carosabilului, mobilierul stradal, lucrarile de construcții, parcările ilegale etc reprezinta un obstacol in calea deplasarii bicicliștilor. Informatia transmisa de tine va putea fi confirmata sau infirmata de alti utilizatori. Informatia va fi stearsa din aplicatie la 7 zile de la inregistrare sau de la ultima confirmare primita din partea unui utilizator. Notificarea se va sterge mai repede daca vor exista 5 raportari primite de la utilizatori diferiti, facand referire la aceeasi notificare de obstacol.

Date confidentiale:

  • Sunt datele mele protejate?

R: Da. Datele voastre personale sunt strict confidentiale. Singurele informatii pe care le poti face publice sunt cele incluse in profilul tau: nume si prenume, fotografia ta, modelul, fotografia si descrierea bicicletei. Profilul tau poate fi accesat in urmatoarele situatii:

  • semnalezi un incident (obstacol sau trafic) – in acest caz,  toți utilizatorii aplicatiei pot vedea numele si prenumele tau, fotografia ta, data, ora și locul unde a fost fost semnalat incidentul;
  • trimiti un ”s.o.s” si/sau un ”furt” – in acest caz, toti utilizatorii vor putea vedea nume si prenumele tau, fotografia ta si datele de identificare (telefon/mail) furnizate de tine pentru a fi contactat, locul unde a fost inregistrata alerta. Informațiile vor fi vizibile pe durata de valabilitate a alertei;
  • propui un traseu ”turistic” – in acest caz, toti utilizatorii vor putea vedea numele si prenumele tau, fotografia ta;
  • ”share” pe Facebook unui traseu realizat. In acest caz, pe pagina de Facebook vor fi afisate urmatoarele informatii: locul de plecare si cel de sosire, distanta parcursa, timpul și viteza medie;
  • ”recomanda prietenilor” – in acest caz prietenii tai care folosesc aplicatia vor primi un mesaj cu recomandarea de traseu facuta de tine. Informatiile furnizate vor fi: numele traseului, tipul traseului, descrierea, harta traseului, durata, distanta, viteza medie si viteza maxima;
  • salvezi traseul ca fiind ”turistic” – in acest caz traseul va fi accesibil tuturor utilizatorilor aplicatiei. Informațiile furnizate vor fi: numele tau, numele traseului, tipul, descrierea si harta traseului, durata, distanta, viteza medie si viteza maxima.